Genişletilmiş Gerçeklikle (XR) Sınıf İçi Uygulamalar
by Kutlu Tanrıverdi, Ulaş Kızıltuğ
Genişletilmiş Gerçeklikle (XR) Sınıf İçi Uygulamalar
Genellikle teknoloji oyun, eğlence, ticaret gibi alanlar için geliştirilirken bu teknolojiler eğitim süreçlerine entegre edilmeye çalışılıyor. Bu entegrasyon çabası çoğunlukla hayal kırıklığıyla sonuçlanırken verimlilik ve başarı göstergeleri üzerinden elde edilen verilerin yanında konumlandırma sorunları pek gündem olmadan yeni çözümler aranıyor. Bu noktada asıl soru, bir teknoloji çözümünün eğitimde yarattığı faydayı hangi göstergeler üzerinden okumalı, hangi noktada yeterli ve gerekli olduğuna karar vermeliyiz. Bu paylaşımda eğitimde teknoloji kullanımında kanıt temelli karar alma, eğitim için geliştirilen teknolojiler ile eğitime entegre edilen teknolojilerin konumlandırılması arasındaki fark ve çözüm önerileri ele alınacaktır.